Witaminy z grupy B

Witaminy z grupy BWitaminy z grupy B są jedną z najbardziej użytecznych i wszechstronnych grup witamin w naszym organizmie, ich działania zaczynają się od pieczy nad prawidłowym funkcjonowaniem układu nerwowego aż po udział w procesie przyswajania węglowodanów. Wspomnę tutaj o kilku pierwszych przedstawicielach tej grupy, a na pierwszy ogień idzie oczywiście witamina B1 zwana również tiaminą, wpływa ona na właściwy wzrost oraz nasze kości, a także prace układu sercowo naczyniowego. Tę witaminę najłatwiej uzupełnić poprzez spożywanie produktów takich jak kasza manna, pieczywo żytnie, pieczywo pszenne czy też banany. Jako drugą przytoczę witaminę B2 zwaną również witaminą G która to pełni bardzo ważną rolę w naszym organizmie, odpowiada ona za prace systemu odpornościowego, dba o stan naszej skóry włosów i paznokci, a nawet wspomaga wzrok. Witaminę B2 najlepiej uzupełniać z różnych źródeł pokarmowych przykładowo z wątroby, kurczaka oraz warzyw liściastych. Tutaj zrobimy drobny przeskok i przejdziemy do witaminy B9 zwaną kwasem foliowym, odpowiada ona za prawidłowy przebieg syntezy DNA, a dokładnie za prawidłowy podział komórek, jest też ważnym elementem działania układu krwiotwórczego i nerwowego. Akurat ta witamina występuje praktycznie we wszystkich produktach zwierzęcych oraz roślinnych, ale patrząc na ilość w jednym produkcie bez wątpienia znajduje się jej najwięcej w surowych warzywach i owocach.