Rozgrzewka i ochładzanie

Rozgrzewka i ochładzanieSport ma pewne etapy w swoich działaniach. Pierwszym z takich etapów jest rozgrzewka. Nawet jeżeli ćwiczysz bieganie czy jazdę na rowerze, warto rozpocząć je właśnie od rozgrzewki. Jak powinna wyglądać taka forma ćwiczeń? Przede wszystkim wykonujemy ćwiczenia rozgrzewające ciało, czyli różnego rodzaju przysiady, pajace, wymachy rąk i nóg, a także obroty szyi i brzucha. Ćwiczenia pobudzające i rozgrzewające nie powinny być mocno dynamiczne. Głównym celem rozgrzewki jest zapobieganie powstawania kontuzji. Poza tym warto ćwiczyć w ten sposób, nawet jeżeli idziemy biegać lub jechać na rowerze. Oprócz rozgrzewki ważnym elementem kończącym trening jest rozciąganie w połączeniu z ochładzaniem. Należy na zakończenie treningu wprowadzić ćwiczenia, które polegają na rozciągnięciu mięśni oraz uspokojenie pulsu. Ochładzanie i rozgrzewka to najważniejsze elementy treningu, ponieważ zabezpieczają organizm przed kontuzją oraz zrobieniem sobie krzywdy podczas wykonywania normalnych ćwiczeń. Rozgrzewka i ochłodzenie to podstawa każdego treningu.